Alla villkoren nedan anses accepterade i samband med order eller besök på fröboden.se
Alla priser på hemsidan är inkl moms. Vi förbehåller oss rätten att justera priset vid exempelvis prisändring från leverantör eller feltryck.
Vi är stolta över att använda oss av leverantörer som är ansedda och pålitliga.
Dock tar vi inget ansvar för odlingsresultat och grobarhet då yttre faktorer utom vår kontroll kan komma att påverka. Exempelvis varje kunds hantering av fröerna, odlingsmetod, skötsel samt väder. Vi testar alltid regelbundet grobarhet och resultat hos våra frön i den mån vi har tid och plats för.
Vi tar inget ansvar om slutresultatets utseende skiljer sig från våra bilder, då både bildkvalitet och bilders färgåtergivning kan påverkas av enskildas inställningar och skärmar utom vår kontroll. Vi försöker såklart alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Vi packar alla fröpåsar för hand och därför kan antalet frön i påsarna variera. I de flesta fallen innehåller påsarna det angivna antalet frön, oftast även mer därtill.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel både i webbutiken och på slutgiltig produkt, samt vid bristande varutillgång.
Din beställning skickas direkt hem till dig av Postnord. Fraktkostnad på 25 kr tillkommer. Fri frakt vid köp över 350 kr. Leveranstider är normalt 3-10 arbetsdagar. Vid högtider och andra semestertider kan leveranstiderna bli längre.
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Är något fel i orderbekräftelsen, kontakta oss direkt via e-post info@frobodens.se.
Vi har tyvärr inte möjlighet att administrera tilläggsköp eller samfrakter.
Det är ditt ansvar som kund att kontrollera att angiven leveransadress för din beställning är korrekt. Eventuella tillkommande kostnader beroende på felaktig adress vidaredebiteras dig.
Trots att vi alltid gör vårt bästa för att uppnå korrekta och välpaketerade ordrar kan såklart både fel och defekter uppstå.
Kontakta oss direkt på info@frobodens.se så vi snabbt tillsammans kan komma på en bra lösning på situationen. Ange ditt ordernummer och en beskrivning av felet samt bifoga en daterad bild på produkten.
När det gäller fel på produkter som beställts av konsument så följer vi bestämmelserna i konsumentköplagen, och kan därför neka en reklamation om varan visar sig inte vara felaktig. Kan vi inte leverera en liknande produkt återbetalar vi dig samt står för eventuell returfrakt.
Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten gäller endast obruten förpackning. Börja alltid med att meddela oss att du ångrat dig genom att mejla oss på info@frobodens.se. I mejlet skriver du vilka varor du önskar returnera samt ditt namn, din adress och ordernummer.
Tänk på att du behöver kunna bevisa att du skickat returen inom de 14 dagarna. Exempelvis genom att visa ett kvitto på frakten. Frakten för returen betalas av dig. Även skicket på produkterna vid retur är ditt ansvar och behöver därför skickas välpaketerade. Vi återbetalar betalningen så snart som möjligt enligt bestämmelserna i konsumentköplagen.
Eventuell värdeminskning vid retur av skadad produkt förbehåller vi oss rätten att dra av.
Fröboden.se använder cookies. Cookies är textfiler som används av webbplatser för att göra en användares upplevelse mer effektiv och ge tillgång till olika funktioner. Lagen om elektronisk information säger att hemsidor får lagra cookies på din enhet om de är absolut nödvändiga för att kunna använda webbplatsen. För det krävs ditt medgivande, och den förfrågan skickas direkt till dig när du landar på hemsidan. Mer information kan du hitta på Post och telestyrelsens hemsida, https://www.pts.se.
Genom att lägga en order hos Fröboden.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Fröboden.se lagrar endast in de personuppgifter som behövs för att behandla din beställning. Vi värnar om din personliga integritet och ger aldrig vidare dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.